Ons reisschema voor de komende 23 1/2 uur:
09:30 – 10:30 autorit naar Papenburg
11:04 – 13:50 treinreis naar Dusseldorf
17:20 – 09:05 vliegreis naar Bangkok
We hopen de komende 24 dagen een antwoord op heel veel vragen te krijgen. Enkele willen we hier wel vermelden.
- Is Thailand de moeite waard?
- Is ThailandOnline een goede organisatie?
- Valt het reizen met een rugzak mee?
- Moeten we de volgende keer wel de spiegelreflex-camera meenemen?
- Wat kan Suzanne allemaal als we terugkomen?
- Werkt onze GPS?
- en nog een heleboel andere vragen
Via deze website zullen we jullie elke dag op de hoogte te houden van onze reis. Indien de techniek toestaat zullen we ook trachten live rapportages te maken van de locatie waar we dan zijn. De links die we elke dag proberen te vermelden zijn vaak in Thailand. Daar ligt een grote kans voor IT-bedrijven. Mocht het de ene dag niet werken, dan heb je wellicht de volgende dag wel geluk.
Verslag dag 1
Het vertrek verliep voorspoedig. Het was wel koud op het perron van Papenburg en helaas geen mogelijkheid om ergens wat te drinken. Voor in de trein gestapt, natuurlijk waren onze plaatsen in de laatste wagon. Gelukkig was de een na laatste wagon de restauratie en konden we onze tas kaffee krijgen… Nou ja, a 2,70 per tas! Het waren dan ook flinke tassen. Een paar minuten over tijd stopten we bij onze overstap, station Duisburg waar (gelukkig op hetzelfde perron) onze volgende trein al aankwam. Dit ritje duurde erg kort, ongeveer 10 minuten; voor we het wisten zaten we in de sky-train naar terminal C.
We konden vrijwel direct onze grote rugzakken inchecken en waren vrij om nog zo’n 2 uur rond te lopen. Na de promenade geheel te hebben afgewandeld (slechts 100 meter of zo), besloten we om onze maag te vullen. Een lekker kopje koffie en bagel met zalm later liepen we naar de douane. De nieuwe regels m.b.t. vloeistoffen slaan echt nergens op. Zonnebrand in een fles van 200 ml mocht niet mee, maar verdeeld over 2 flesjes van 100 ml wel. We willen nogmaals de vriendelijke douanebeambte danken voor de tip! Haar mannelijke collega’s stonden wat raar te kijken naar de lege fles (tja… de verstuiver is wel zo handig op het strand), maar ja.. Hij was en dus volgens de regels toelaatbaar. Met ruim een half uur vertraging verlieten we het Europese vasteland om met redelijk veel turbulentie (op een hobbelige weg…..), waarbij de service gestaakt werd, in zo’n 10 uur naar Bangkok te vliegen. De beenruimte was voor Henk iets te krap, maar nadat hij zijn voorganger duidelijk had gemaakt dat de stoel voor hem toch echt niet achteruit ging, hebben we toch nog redelijk geslapen. Onderweg vlogen we door een onweerswolk, prachtig om te zien, het was net een scene uit Star Trek….